fredag 4 december 2009

Änglar finns

Igår fick jag bevis på - igen - att det finns små änglar mitt ibland oss, att ”små” grejor kan få en att känna sig omhändertagen, som avlastar, att folk bryr sig om i vardagen.

När syster och jag skulle handla hem till mig, så går hon förbi mig i kassan och börjar packa ner varorna och tar kassen och bär ut till bilen, självmant, utan att jag sa något. Kändes lyxigt att få den hjälpen. Tack!

När vi så kom hem var diskmaskinen fixad, och igångsatt och det var helt rent på diskbänken, soppåsen hopknuten. Jag började nästan grina. Det är inte en vanlig syn för mig. Det värmde i hela kroppen och gjorde mig väldigt glad och lättad. Det var den andra ängeln. Johnny! TACK!

Hoppas att ni båda förstår hur mycket ni betyder för mig och hur mycket jag uppskattar er! Kram

1 kommentar:

jeanettew sa...

Tack!
Det var en självklarhet.

Love you!

Kram syster